понедельник, 30 мая 2016 г.

ნოდარ დუმბაძე ხაზარულა

გაკვეთილის მთავარი თემა
ნოდარ დუმბაძე „ხაზარულა“
სწავლების საფეხური
Iსაფეხური
მოსწავლეთა პროფილი
კლასში 25 მოსწავლეა. განსაკუთრებული მიდგიმის საჭიროების მოსწავლეები არ არიან.
გაკვეთილის  მნიშვნელობა/აქტუალობა
მოსწავლეებს უვითარდებათ კითხვის, ტექსტის გაგების გააზრების , მსჯელობის, შეფასების, გეგმის შედგენის, ჯგუფური მუშაობის უნარჩვევები
გაკვეთილის მიზნები და
შედეგები
ლიტერატურული ტექსტის კითხვა  და ანალიზი ტექსტის მონაკვეთებად დაყოფა და დასათაურება. მხატვრულ ხერხებზე დაკვირვება .მოკლე შინაარსის გადმოცემა, კორექტირება და თვითშეფასებადიალექტიზმებზე დაკვირვება. სხვადასხვა პირში თხრობა.
წინასწარი ცოდნა

შეფასების საგანი და
პროცედურები
აქტივობა 1.მისალმება და მოსწავლეთა დასწრების აღრიცხვა.აქტივობა2.მასწავლებელი კლასს ყოფს ჯგუფებად და ავალებს გაიხსენონ, რა იციან ნოდარ დუმბაძის შესახებ მოსწაბლეთა  დახმარებით შეივსება გონებრივი იერიშის რუკააქტივობა3.მასწავლებელი სვამს  კითხვას; როგორია ბებერი ხე მათი წარმოდგენით ცოდნის კონსტრუირება 13 წთ
აქტივობა 4 ტექსტის  კომენტირებული კითხვა და ანალიზი უცხო სიტყვების  ახსნა.   კითხვა-პასუხი;. 1 რა პერიოდია აღწერილი ტექსტში? საიდან ჩანს?    2.რა არის ხაზარულა?    3.როგორ აღწერს მწერალი  ვაშლის ხეს ?  4.რას სთხოვს ბებია შვილისვილს /?   5.როდის აშინებენ ხეს?  6როგორ არის აღწერილი ხის შეშინება//? აქტივობა 5 .ტექსტის  ჩუმი კითხვა და  გეგმის შედგენა 7 .       მოსწავლეებიჩუმად  კითხულობენ ტექსტს ,,ყოფენ მას ნაწილებად და ადგენენ გეგმასგეგმის  მიხედვით გადმოსცემენ ტექსტის ცალკეული ნაწილების შინაარსს.    აქტივობა6. ტექსტის გააზრება  და შეფასება 5 წთ.  1.ბებია იყპ სოფლის სურნელად აყვავებული და დაღვრილი. თქვენი აზრით, რა სურნელზე მიგვინიშნებს მწერალი, რისი სუნი ასდიოდა ბებიას?   2 .რატომ გახდა ავტორი სოფლის ხიზანი?      3.რატომ იცინის  ბიჭი  ბებოს თხოვნაზე შეაშინოს ხაზარულა?    4.რა არის ხაზარულას თრთოლის მიზეზი?აქტივობა7. ენობრივ მასალაზე დაკვირვება, სხვადასხვა პირში თხრობა 8 წთ.   1ვინ  გადმოგვცემს ტექსტში აღწერილ  ამბავს?  2.რომელ პირში გადმოგვცემს?  3.რატომ მიმართავს ამ ხერხს? 4. რომელ ნაცვალსახელს იყენებს? 5 სხვას  რომ მოეყოლა რომელ პირში იქნებოდა  თხრობა? 7.მოძებნეთ და წაიკითხეთ დიალოგი. გადმოეცით მისი შინაარსი მე-3 პირში  8 რა არის დიალექტი? მოძებნეთ  დიალექტები.
სახელმძღვანელო, რვეული , საწერ-კალამი, მწერლის სურათი, დაფა .
სასწავლო მასალა და
ტექნიკური რესურსები
სახელმძღვანელო, დაფა, კომპიუტერი, პროექტორი,
გაკვეთილის მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი
პროვოცირება 5წთ. აქტივობა 5 .ტექსტის  ჩუმი კითხვა და  გეგმის შედგენა 7 .       მოსწავლეებიჩუმად  კითხულობენ ტექსტს ,,ყოფენ მას ნაწილებად და ადგენენ გეგმასგეგმის  მიხედვით გადმოსცემენ ტექსტის ცალკეული ნაწილების შინაარსს.    აქტივობა6. ტექსტის გააზრება  და შეფასება 5 წთ.  1.ბებია იყპ სოფლის სურნელად აყვავებული და დაღვრილი. თქვენი აზრით, რა სურნელზე მიგვინიშნებს მწერალი, რისი სუნი ასდიოდა ბებიას?   2 .რატომ გახდა ავტორი სოფლის ხიზანი?      3.რატომ იცინის  ბიჭი  ბებოს თხოვნაზე შეაშინოს ხაზარულა?    4.რა არის ხაზარულას თრთოლის მიზეზი?აქტივობა7. ენობრივ მასალაზე დაკვირვება, სხვადასხვა პირში თხრობა 8 წთ.   1ვინ  გადმოგვცემს ტექსტში აღწერილ  ამბავს?  2.რომელ პირში გადმოგვცემს?  3.რატომ მიმართავს ამ ხერხს? 4. რომელ ნაცვალსახელს იყენებს? 5 სხვას  რომ მოეყოლა რომელ პირში იქნებოდა  თხრობა? 7.მოძებნეთ და წაიკითხეთ დიალოგი. გადმოეცით მისი შინაარსი მე-3 პირში  8 რა არის დიალექტი? მოძებნეთ  დიალექტები.

Комментариев нет:

Отправить комментарий